[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]alıntı
Kısaca :
Lightwave 3D , Modeler ve Layout isimli iki kısımdan oluşur, Modeler
kısmında modellemeleri yapılan nesneler , bu kısımda kaydedilerek
programın Layout kısmına geçilir. Bu kısımda Modeler de kaydedilen
çalışma yeniden açılır. Layout kısmında 3DS Max programında olduğu gibi
key frame mantığı ile nesneler canlandırılır. Lightwave de kısaca diğer
3d programlardan farklı olarak bir biri ile bağımlı iki farklı arayüzle
çalışılır.
Kullanıcı Arabirimi :
Lightwave in arabirimi dinamikliği sayesinde animatörler için
etkileşimli bir çalışma alanı sağlar. Bu arabirim gerçel zamanlı doku
eşleme ( texture mapping), kullanıcı tarafından tanımlanabilen renk ve
konfigürasyon içerir.
Layout ve Modeler in her ikisinde de çoklu ögeler eş zamanlı yüklenebilir.
Gelişmiş inverse kinematics ile maksimum doğrulukta yeni hesaplamalar yüksek hızda yapılır.
Render GL desteği ile yüksek hızlarda render alınır.
Gelişmiş Animasyon yetenekleri:
Morp Gizmo sayesinde yüz, konuşma ve mimik animasyonları çok çabuk
üretilir.Super Cel Shader özelliği ile Herhangi bir Plugin e ihtiyaç
duymadan 3d modeller 2d animasyona çevrilebilir.
Plug-in ler:
Lazy Points : Bir nesne motion´una bağlı organik deformasyon oluşturur.
Motion capture data conversion: Wavefront ve Acclaim için kullanılabilir.
Skeleton Maker: Karakter animasyonu için kolay kemik sistemi.
Extender: Meta NURBS ile nesneler oluştururken daha fazla kontrol imkanı sağlar.
Kaynak : Yaşar Daşdemir
Bunlar dışında benim dikkatimi çeken bir özellik modelin üzerinde
çalışırken katmanlar oluşturup , nesnenin bir bölümünde çalışırken
diğer bölümlerin etki dışında bırakılabilmesi özelliği.