Flash`ta 3 tür metin vardır:
1- Statik Metin Kutuları: Statik metini araç kutusunda Text aracını kullanarak
oluşturursunuz. Oluşturduğunuz fontun stilini properties panelinden
değiştirebilirsiniz.
Text aracına tıkladıktan sonra statik metin kutusunu
seçereseniz properties panelinin görüntüsü yukardaki gibi olur.
1- Bu alandan metin kutusu tipi tayin edilir.
2- Font türü
3- Font boyutu
4- Font rengi
5- Font stili
6- Font hizalama
7- Metin formatını düzenleme
8- Metnin yazım yönü
Horizontal soldan sağa doğru, vertikal sağdan
sola doğru ve vertikal soldan sağa doğru olmak üzere 3 seçeneğiniz
mevcuttur.
9- Help bölümü
10- Karakterler arasındaki boşluğu ayarlar.şayet 17. kısımdaki auto kern işaretli ise bu bölümü kullanamazsınız.
11- Metnin satır üzerindeki konumlanmasını ayarlar
12- Metin kalitesini değiştirir
13- Metin
kutusu en ve boyu planlanabilir.Hemen sağındaki kilit kısmına tıklayıp
kilidi açarsanız en ve boy ayrı ayrı değiştitlebilir. Açılmazsa en
kısmına girilen değerle orantılı olarak yükseklik otomatik oluşturulur.
14-Metin kutusu x ve y koordinatı
15- Metnin fare ile seçilebilir olması sağlanabilir.
16-http ile başlamak kaydı ile metne doğrudan link verilebilir. Hemen
yanıdaki target alanından sayfanın açılma şekli değiştirilir.
17- Bu seçenek işaretli ise karakterler arasındaki boşluk otomatik ayarlanır.
2- Dynamic Metin Kutuları: Metin stil ayarları aynıdır. Farklı olarak bu
kutulara bir
instance name (1 yazan alan ) verebilir ve bunları
actionscript içinde kullanabilirsiniz.
3- Bu alandan dinamik kutuya
tek bir satır,birden fazla satır girme seçeneklerine sahip olabilirsiniz.
Tek satırlık bir giriş varsa single line, birden fazla satır girişi
için multiline seçeneğini kullanın. Multiline no wrap seçeneğinde
hazırladığınız metin kutusunun boyutu sabit kalır,Şayet yüklenen
cümle bu genişlikten fazla ise kutu içinde gözlenmez.Pek kullanılan
bir yöntem değildir.
4- Metin kutusuna HTML formatlı
metin girişine izin verir.
5- Metin kutularına border oluşumunu
sağlar.
5- Var alanına bir string girerek
metin kutunuza bir değişken adı atayabilirsiniz.Bunlar kodlar
içinde kullanılırlar.
6- Bazı çalışmalarda fontu flash
içine gömmeniz gerekir.İlerde bu konuya değinilecektir. Bu durumda
character alanını kullanabilirsiniz. Panelden dil seçimi yapabileceğiniz
gibi boşluk içeren alana gömmek istediğiniz harfleri yazabilirsiniz:
3- İnput Metin Kutuları:
Genellikle bilgi göndermek için formlarda kullanılan
bu panelin selectable özelliği kapalıdır ve daima giriş yapmanıza
izin verir. Maximum characters alanına girilen rakam kadar metin
kutusuna karakter ekleyebilisiniz.Bu alan sıfırda ise istediğiniz
kadar karakter girişine izin verilir. İnput kutularda single line,
multiline ,multiline nowrap seçeneği dışında 4. bir seçenek olan
password tercihinde ise girilen metin yıldız
şeklinde gözlenir.
Yukardaki bilgiler metin kutularının tüm özelliklerini
açıklamak amacı ile değil sadece panelleri tanımak için verilmiştir.
Flash`ta çok önemli bir yeri olan metin kutularının özelliklerini
ve kullanım şeklini uygulamalar bölümündeki örnekleri
çalışırken göreceksiniz.