|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir


 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Tomb Raider: Underworld

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
FaTaL
Yönetici
Yönetici
FaTaL


Ruh Hali : Tomb Raider: Underworld Manyak10
Başak Mesaj Sayısı : 626
Rep Puanı : 11990
Teşekkür Aldı : 18
Kayıt tarihi : 24/10/09
Nerden Nerden : Kocaeli
İş/Hobiler İş/Hobiler : 3D / Maya / After Efect
Lakap Lakap : Fatal

Tomb Raider: Underworld Empty
MesajKonu: Tomb Raider: Underworld   Tomb Raider: Underworld EmptyPaz Kas. 01, 2009 4:16 pm

Tomb Raider: Underworld 693



Tomb Raider: Underworld



OYUN TÜRÜ
: Aksiyon

YAPIMCI
: Crystal Dynamics

DAĞITICI
: Eidos
OYUNCU SAYISI
: Min: 1 Max: 1

ONLİNE DESTEĞİ
: YOK

RESMİ SİTESİ
: Tıklayın

Oyun Dünya’sının en sevilen kadın kahramanı olma özelliğine sahip Lara,
Annivarsary macerasından sonra tekrar ekranlarımıza konuk oluyor. Son
oyun Annivarsary kutlamalar için hazırlandığından yeni oyunumuz
Underworld Legend’ın bittiği yerden başlıyor ve Lara’yla yerin
derinliklerinde Thor’un çekicinin peşine düşüyoruz. Hatırlayacağınız
gibi Lara’nın annesinin Avolon’da olduğunu Amanda sayesinde
öğrenmiştik. Yeni oyunda ise Avolon’a Lara’nın annesini bulmaya
gidiyoruz. Ayrıca Legend’da olanları daha iyi kavramak için menüde yer
alan “Extras” seçeneğine bakmanızı tavsiye ederim. Burada sizleri güzel
bir trailer bekliyor.


Underworld



Monor’daki kaçış sahnesinin hemen ardından oyuna başlıyoruz.
İlk bölüm seriyi daha önce oynamayanlar için Tutorial niteliğinde. Bu
bölümde oyunun ana hareketleri ve kontrolleri hakkında bilgi sahibi
olduktan sonra asıl oyuna başlıyoruz. Oyunu başlar başlamaz hemen
gözümüze önemli bir detay çarpıyor ki, bu detay oyunun aksiyonuna büyük
ölçüde katkı yapmış. Lara artık eskisine göre daha hızlı hareket
ediyor. Bu durum aslında eskiden beri en çok şikayet edilen noktalardan
biriydi. Karşımızda bu kadar hızlı ve vahşi hayvanlar varken, bizim
yavaş hareket etmemiz elbette garipsenecek bir durum. Zaten firmada
bunu fark etmiş ve müdahalesini yapmış. Bu sayede oyunun aksiyonu ve
oynanabilirliği daha kullanılabilir bir hale gelmiş. Lara’nın hızlılığı
düşmanlarla mücadelelerde katkı sağladığı gibi tırmanma, zıplama gibi
durumlarda da bize destek sağlıyor.


Yeni oyunda eskiden tanıdığımız iyi ve kötü karakterlerle
ilişkilerimiz sürüyor. Kiminden ipucu alıyor kimiyle de birebir
mücadele ediyoruz. Eski oyunlarda olduğu gibi yeni oyunda da vahşi
birçok hayvanın yanı sıra hazineleri bulmamızı istemeyen kişilerle
mücadele ediyoruz. Hayvanlar eskisine göre daha saldırgan ve zeki
hazırlanmış. Sürekli saldırılarıyla sizi saf dışı bırakmaya
çalışıyorlar. Yeni oyunda da daha sayamadığım birçok yırtıcı hayvana
karşı mücadele ediyoruz. Hayvanlar üzerinde kullanabileceğimiz tabanca,
tüfek ve pompalı gibi daha birçok tabancamız bulunuyor. Bunun yanı sıra
küçük çapta ekipmanlarda taşıyabiliyoruz. Silah kullanımı ve vuruş
hissi oldukça tatmin edici. Hedef almak ve hedefe yoğunlaşmakta zorluk
çekmiyorsunuz. Ayrıca silah kullanırken yerde yuvarlanarak ya da havada
takla atarak ateş etmek de mevcut. Oyunun ilerleyişinde belli bir
stratejiye ihtiyaç duymuyorsunuz. En azından serinin eski oyunlarını
denediyseniz oynayış konusunda sıkıntı çekmeyeceksiniz. Bilindik
taktikler oyunu geçmenize yardımcı. Ama oyunu dolu dolu oynamak için
hayvanlara pata güte girişmek, ancak insanlarla mücadelelerde biraz
usturuplu, düşünerek hareket etmek oyunu zevk alarak idare etmek için
ideal.


Tomb Raider: Underworld 6051



Oyunun bilindik tarzı bulmacaları çöz, düşmanları öldür ve
ilerle şeklindeydi. Crystal Dynamics bu durumu fazlaca monoton bulmuş
olmalı ki, bu konuda değişikliklere gitmiş ve yaptığı değişiklikler
genel anlamda başarı kılmış. Zaten Crystal Dynamics için seriyi yeniden
hayata döndüren yaratıcı demek pek de yanlış olmaz. Neyse uzatmadan
firmanın oyuna getirdiği sisteme değinelim. En başta klasikleşmiş
oynayışı hareketlendirmek için oyunun ana temellerinden güzel bir
karışım elde edilmiş. Mesela bulmaca çözerken tırmanma özelliğinin
ilave edilmesi, ateş ederken uçan tekme atabilmek gibi. Bu tür
karışımlardan oyunda fazlasıyla var ve çok yerinde. Zira fazla
abartılsaydı bir yandan bulmacalarla uğraşmak diğer yandan düşmanlarla
savaşmak çok hızlı ve zorlu aksiyonu beraberinde getirebilirdi ki
zaten klasikleşmiş oynayışı tamamen ortadan kaldırmak da amaçları
değildi. Değişik motiflerle heyecanlı bir oynayış sunmak istediler ve
başardılar. Bu noktada biraz da oyundaki bulmacalara değinmek gerek.
Oyunun bulmacaları konusunda zaten bir sıkıntımız yoktu. Yeni oyun
içinde aynısı geçerli. Eski oyunlara görme daha fazla mantık ve dikkat
gerektiren gizli kapılar, girişler ve nesneler mevcut. Böylece sürekli
savaşmak yerine arada nefes alıp bulmacalara yoğunlaşmak mantıklı bir
seçim olmuş. Zaten her dövüşten sonra bir oh, her bulmacadan sonar da
bir rahatlama hissediyorsunuz. Oyunun dövüş mekaniğinde her zamanki
gibi yakın dövüş ve yapılabilecek çeşitli combo’lar ön planda. Yakın
dövüş olarak insanlarla dövüşürken gerçekçi tepki ve darbe hissini
sonuna dek alabiliyorsunuz. Zaten bu noktada Crystal Dynamics kendi
tarzını ve Tomb Raider’ın bugüne dek ki tarzını harmanlayıp başarılı
dövüş mekanikleri çıkarmış. Zaten çeşitli klavye kombinasoynları
uygulayarak yaptığımız combo’lar dövüş sahnelerinin etkileyiciliğini
bir adım öteye taşımış.


Yapay Zeka



Oyunumuz yapay zeka olarak abartılacak bir yön taşımasa da,
gerek hayvanların gerekse insanların yapay zekası sizi tatmin etmeye
başarıyor. Bilhassa hayvanlar insanlara göre daha hızlı olduklarından
bir dakika olsun sizi rahat bırakmıyorlar. Tabi ki arada sırada yapay
zeka durağanlaşabiliyor ancak oyunu çok fazla etkilemiyor. Zaten bu
konuda firmamız yine başarılı bir iş çıkarmış. Zira hayvanların deliler
gibi size saldırmaları hızlı ve bol aksiyonu getirse de aynı zamanda
yorucu ve bir o kadar zorlu bir oynayış getirebilirdi. İnsanlara
baktığımızda yakın dövüş anlamında tedbirli saldırıyorlar. En azından
savaşma zekasıyla donatılmışlar. Hayvanlar kadar dişli çıkmasalar da
oldukça yerinde hazırlanmışlar. Ellerine silah benzeri (benzeri ne
silah işte) aletler aldıklarında iyi nişan alıyor ve sizi ateş altında
tutuyorlar. Bu durumda insanlara karşı bir strateji uygulamanızı
gerektiriyor. En azından belli vur-kaç, gizlenerek arkadan vur tarzı
taktikleri kullanıyorsunuz. Hani olurda yapay zeka beni tatmin etmedi
derseniz ayarlar seçeneğinden zorlukla ilgi ayarlar yapabiliyorsunuz.
Mesela düşmanların can barlarını yükseltebiliyor, vuruşlarını daha
etkili kılabiliyor ya da daha seri bir hareket konumuna
getirebiliyorsunuz. Bu tür ince ayarların olması oldukça hoş. Zira bu
konuda uzmanlaşmış Tomb Raider fanları mutlaka en zorunu tercih
edeceklerdir.




Tomb Raider: Underworld 6045



Grafikler



Bunca güzel oyun mekaniğinin yan sıra Tomb Raider: Underworld
grafikleriyle de göz dolduruyor. Yerin derinliklerinde, vahşi
hayvanların cirit attığı ormanlık alanlarda hoş grafikler ve tasarımlar
sizleri bekliyor. Ama evvela Lara’daki değişimlere değinmeden
edemeyeceğim.Çünkü bu konuda ekrandaki bir oyunda olsa ne kadar sapıkça
emelleriniz olduğunu biliyorum =). Her şeyden önce Lara iri göğüslü,
geniş dudaklı müthiş bil dilber ve her yeni oyunda biraz daha
güzelleştiriyor. Yıllar bizim için pek olumlu geçmese de geçen her yıl
biraz daha seksi ve gerçekçi hazırlanıyor. Fizik modellemesi bir kenara
gözlerindeki canlılığı rahatlıkla görebilirsiniz. Başarılı bir surat
modellemesiyle karşımıza çıkıyor. Zaten bu konuda Tomb Raider’ın
yapımına dokunmuş firmalar bunu her yeni oyunlar bir üst seviyeye
taşıyor ve Lara daha gerçek bir tasarımla karşımıza çıkıyor.


Tomb Raider: Underworld 6046



Mekan tasarımlarıysa bildiğiniz ormanlık alanlarda, bol ağaç,
otluk alanlardan oluşuyor. Bu tür mekanlarda ağaç tasarımlarındaki renk
ve dokular gayet yerinde ve gerçekçi hazırlanmış. Farklı mekanlarda su
tasarımlarındaki canlılık da gözden kaçmıyor. Bunların yanı sıra yer
tasarımları, taşlar ve kayalıklar mekana dahil edilen ve canlılığı
bütünleyen güzel çevre nesneleri. Sonuç olarak mekan olarak özüne dönen
oyunumuz, başarılı karakter ve mekan tasarımlarıyla yüzümüzü gülmeyi
başarmakla kalmayıp, iyi bir not almayı sonuna dek hak ediyor.


Final Bölümü



Crystal Dynamics’in hünerli parmakları son zamanlarda iyice
monotonlaşan Tomb Raider’ı adam etmeyi başarmış. Aksiyon dozajının ve
bulmacaların seviyeli hazırlanmaları, daha hızlı hareket edebiliyor
olmamız, dövüş mekanikleri ve oynayışa dahil edilen yaratıcı fikirler
ve Lara’nın harika fiziği için bu oyunu mutlaka oynamalısınız. İyi
oyunlar…
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.refleksforum.com
 
Tomb Raider: Underworld
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Tomb Raider Legend

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir :: Oyun Bölümü :: Oyun İncelemeleri-
Buraya geçin: