|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir


 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
FaTaL
Yönetici
Yönetici
FaTaL


Ruh Hali : S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky Manyak10
Başak Mesaj Sayısı : 626
Rep Puanı : 11990
Teşekkür Aldı : 18
Kayıt tarihi : 24/10/09
Nerden Nerden : Kocaeli
İş/Hobiler İş/Hobiler : 3D / Maya / After Efect
Lakap Lakap : Fatal

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky Empty
MesajKonu: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky   S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky EmptyPaz Kas. 01, 2009 4:19 pm

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl oldukça iddialı ve yaratıcı bir
oyundu. Yakın gelecekte geçen Çernobil sonrası felaket teması diğer
benzer oyunların arasında beğeni ile karşılanan bir değişiklikti ve
oyunun hikayesi kendine has bir gizem ve korku barındırıyordu. Niyet
çok iyi olsa da oyunun üreticileri fazla deneyimli olmadıklarından olsa
oyun çeşitli bug’lardan ve iyi ayarlanamamış zorluk derecesi sebebiyle
çoğu oyuncu tarafından fazla beğenilmedi, ancak her ne olursa olsun
getirdiği yeni soluk ve oynanış ile açık geniş bir dünyada özgürce
dolaşmak her oyunun sunabileceği şeyler değil ve bu özelliği
S.T.A.L.K.E.R.’a haklı bir ün kazandırdı. GSC Game World’un yeni bir
S.T.A.L.K.E.R. üzerinde çalışmakta olduğunu ve 29 Ağustos’ta tüm
dünyada piyasaya çıkacağını duyurmuştuk, yeni oyun S.T.A.L.K.E.R.:
Clear Sky ilk oyunun geçtiği dünyada bir yıl öncesinde olanları konu
alan bir “devam” oyunu. (Prequel kavramına bir türlü şöyle adam gibi
bir karşılık bulamadık gitti güzel Türkçe’mizde.) Oyuna ait yayımlanan
ekran görüntüleri, videolar ve basın duyurularından oyunun neye
benzeyeceğine dair edindiğim izlenimler ile geçtiğimiz hafta düzenlenen
E3 2008 oyun fuarında kamuoyuna sunulanları şöyle bir paylaşayım.



Görünüşe göre Clear Sky ilk oyundan çok da uzaklaşmamış.
Oyunda bir Stalker karakteri oynuyoruz ve ilk oyundaki kahramana karşı
hareket ediyoruz bu sefer. Oyun esnasında Strelok’un başına Zone’a
yaptığı ilk seyahatte neler geldiğini ve nasıl oldu da ilk oyunun
başındaki o ölüm kamyonunda kendisini bulduğunu öğrenme şansımız var.
İkinci oyunda aynı alternatif Çernobil patlaması gerçeğine tekrardan
götürüyor bizi. Daha önceden de olduğu gibi bir çok örgüt ve grup güçlü
“artifact”lerin peşinde bölgede birbirleri ile mücadele etmekte. Oyun
boyunca sekiz farklı örgütten birini seçebiliyoruz, bu örgütler daimi
olarak toprak, kaynak ve bilimsel puan uğruna birbirleri ile
savaşmaktalar. Daha fazla toprak elde ettikçe daha fazla örgüt üyeniz
oluyor, daha fazla kaynak elde ettikçe daha fazla paranız oluyor.
Bilimsel puan topladıkça, mesela araştırma merkezleri gibi, daha fazla
teknolojik eşya, silah vb objelere ulaşıyorsunuz. Bir örgütte yeteri
kadar zaman harcadıktan sonra başına geçip diğer örgütlerin ana
üslerine yağma saldırıları düzenleyebiliyorsunuz.


S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky 6518



GSC Game World oyunun yapay zekasının geliştirildiğini ve
yapay zeka tarafından kontrol edilen karakterlerin, düşmanların ve
yaratıkların artık daha iyi korunma ve saklanma taktikleri
kullanacaklarını ve benzer optimizasyonlar yapıldığını söylüyor. Yeni
eklenen yaratıklardan birisi Marsh Beast isminde, kendisi görünmez bir
yaratık ve bir anda bir grup askerin ortasına atlayıp elini attığı
birisini kapıp etkisiz haldeki avıyla ortamdan uzaklaşıyor. Bir tanesi
bile oldukça korku ve sorun yaşatırken grup halinde saldırmalarını
düşünemiyorum şahsen.


Grafik özellikleri açısından Clear Sky ilk oyundan çok farklı
değil. Gece-Gündüz geçişleri daha doğal hale getirilmiş ve güneş
doğudan doğu batıdan batıyor ekran üzerinde, tüm karakter
modellemelerine bir sürü yeni animasyon eklenmiş bir de. Yeni
özelliklerden bir diğeri de volümetrik ışıklandırma, oyunu çok daha
modern bir hava katmakta. Işık huzmeleri otların arasından ve
pencerelerinden içinden geçerken, gölgeler çok daha detaylı ve
gerçekçi. Ayrıca alan derinliği efektleri önceki oyuna göre daha iyi
Clear Sky’da, oyunun yeni hava koşulları efektleri ise yağmur gibi hava
olaylarını daha gerçekçi kılmış. Bu iyileştirmeler çok devrimsel bir
gelişme olmasa da oyunun daha güzel görünmesini sağlıyor kesinlikle.
Oyun grafik motorunun DirectX 10 desteği olacak ve oyunculara daha iyi
materyal ve fizik efektleri sunacak.



S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky 6517



İlk S.T.A.L.K.E.R. oyununda en çok şikayet edilen noktalardan
birisi de ulaşım için harcanılan sürenin çok fazla olmasıydı, bir
yerden başka bir yere yürümek çok fazla zaman alıyordu gerçekten. Yeni
oyunda buna özel rehber noktaları ile çözüm getirilmeye çalışılmış. Bu
rehber noktalar kısayol işlevi görüyor ve bu noktalar arasında gerçek
zamanlı yürümek zorunda kalmadan doğrudan gidip gelebileceğiz artık,
bir nevi teleportasyon gibi düşünebilirsiniz yani.


CSG Game World, Clear Sky ile S.T.A.L.K.E.R.’a ilkinden daha
fazla dinamik bir dünya oluşturmak istiyor yeniliklerinden anladığım
kadarıyla. Oyunda artık üst tarafta bulunan mini harita HUD kısmında
örgütlerin durumu ile ilgili bir gösterge var, geçmekte olduğunuz
bölgede hangi örgütün varlığı daha üstün belirtiyor. Clear Sky’daki
yeni bölgelerden birisi Marshland bölgesi, Clear Sky ve Renegade
örgütleri bu bölgeyi ele geçirmek adına mücadele etmekte, ele geçirmek
için hangi görevleri nasıl yapacağınız size kalmış. Ancak bu tür
örgütler arası mücadele oyunda zorunlu bir eylem değil yapmanızı
gerektiren, ana görev yapısıyla doğrudan ya da dolaylı ilişkili değil.
Daha çok etrafta özgürce gezinip RPG tarzı takılmak isteyen oyuncular
için hedeflenmiş. Kimi zaman açık arazide o bölgeyi ele geçirmek üzere
düşman örgüte karşı saldırıya başlamakta olan NPC’lere katılıp onlar
ile birlikte savaşabilirsiniz, siz onlara katılsanız da katılmasanız da
örgütler arasındaki mücadele ve savaşlar mütemadiyen devam ediyor. Kimi
zaman başarı ile düşmanı yok ediyorlar kimi zaman da hezimete uğrayıp
geri çekiliyorlar. Bunlardan birisine katılıp yardım etmeniz
diğerlerine edemezsiniz anlamına gelmiyor, sıkılırsanız, ya da canınız
isterse karşı tarafa geçebilirsiniz. Bu tür görevler size kurşun, silah
ve zırh olarak geri dönmekte olduğu için salt bölge hakimiyetinin
ötesinde sebepleriniz de var savaşmak için. Bir saldırı başarı ile
sonuçlanıp düşman örgütün mekanlarından birisi ele geçirilince kalan
diğer takımlar Zone içerisindeki diğer bölgelere ve düşmanı oldukları
örgütün diğer üslerine doğru saldırıya geçiyor. Siz de bu esnada
rütbenizi yükseltiyorsunuz örgüt içinde ve yetkiniz artıyor bu şekilde.



S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky 6530



Shadow of Chernobyl’den aşina olduğumuz bazı bölgeler bu
oyunda da, bir yıl önceki hallerinde, mevcut, yanında birkaç yeni bölge
de var elbette Marshland dışında, mesela bir diğer yeni bölge Red
Forest ismini taşıyor, eskiden yeşil bir orman olan bölge radyasyon
sonucu kehribara bürünmüş ağaçlardan oluşuyor. İlk oyundan bir yıl önce
geçtiği için görsel olarak daha yeşil ve canlı bir Zone var Clear
Sky’da, ancak elbette ilk patlamadan kalan yıkıntılar ve enkazlar
etrafta görülüyor. GSC Game World, baştan sona yeni bir devam oyunu
çıkartmadan önce hikayedeki boşlukları kapatacak bir oyun yapmayı
tercih ediyor bu yeni oyun ile, bundan da S.T.A.L.K.E.R.’ın Clear Sky
ile sınırlı kalmayacağını ve ileride daha güzel ve daha derin oyunlarla
karşılaşabileceğimiz anlaşılıyor.


Tamircilere uğrayarak silah ve zırhınıza tamirat yaptırıp
özelleştirmeler yapabiliyorsunuz, silah modifiyesi bu oyunda çok daha
ince ve detaylı hale getirilmiş, elinizde karıştırıp kullanabileceğiniz
bir çok materyal var. Zırhınıza da çeşitli güçlendirmeler yapıp
patlayıcılara, radyasyona ve kimyasallara karşı dayanıklılık
katabiliyorsunuz. Bu işlemleri ister para verip yapın, isterseniz
bunları temin etmekte olan insanların verdiği görevleri tamamlayarak
yapın, burası tamamen size kalmış. Oyundaki envanter arabirimi ve
iletişim için kullandığınız PDA aynen var tabii ki, hatta üzerlerinde
çeşitli değişiklikler de yapıldığı söylenmekte ancak bunlar hakkında
detaylar şu an bilinmiyor. Oyundaki “artifact” denen radyasyon
etkisiyle çeşitli özellikler kazanmış eşyaların toplanması daha ilgi
çekici hale getirilmiş, kullanabileceğiniz artifact sayısı beş bu sefer
de ancak özellikleri daha etkili ve çeşitli, ayrıca artifact sayısı da
oldukça arttırılmış. Artifact’leri bulmak için bazı dedektörlerin
kullanılması işinizi kolaylaştırıyor.


S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky 6529



Oyunda bu sefer de çok oyuncu desteği mevcut, LAN veya
internet üzerinden maksimum 32 oyunu ile Zone üzerinde savaşmak mümkün.
Çok oyunculu kısım tek oyunculu hikayeden farklı bir birim olacak ve
CSG’ye göre tek oyunculu hikaye, ana görevlere odaklanılırsa sadece
eğer, yaklaşık 20 saatlik bir oynanış sunacak. Clear Sky’ın PC
dışındaki platformlara gelmesi konusunda firma yetkilileri bir şey
söylemedi henüz ancak CSG’nin X360, PS3 ve Wii için geliştirme
kitlerine sahip olduğu biliniyor, üçüncü oyunun konsollara da çıkması
oldukça olası.


S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky 6534



S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, grafik motorunun geliştirilmiş hali
ile çok daha etkileyici ve oynanışı zevkli kılan görsel öğeler katıyor
oyuna, hem dinamik olarak hem de pasif olarak oyun dünyası boyunca
bunlarla karşılaşacağız. Oyunda satın alınabilinecek silah, zırh ve
ekipman sayısının artması ile oyuna çok daha güzel bir RPG havası
getirilmiş. Yapay zeka, savaşlar, ekip ve örgüt yönetimi ile
artifact’lerin kullanımının geliştirilmesi sayesinde hem önceki
oyundaki boşlukları doldururken hem de aslında bir yandan da güzel bir
oyun daha oynamış oluyoruz. Clear Sky, 29 Ağustosta raflardaki yerini
alacak. Bize de alıp bir güzel oynamak düşecek.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.refleksforum.com
 
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir :: Oyun Bölümü :: Oyun İncelemeleri-
Buraya geçin: