|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir


 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Crysis Warhead

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
FaTaL
Yönetici
Yönetici
FaTaL


Ruh Hali : Crysis Warhead Manyak10
Başak Mesaj Sayısı : 626
Rep Puanı : 11970
Teşekkür Aldı : 18
Kayıt tarihi : 24/10/09
Nerden Nerden : Kocaeli
İş/Hobiler İş/Hobiler : 3D / Maya / After Efect
Lakap Lakap : Fatal

Crysis Warhead Empty
MesajKonu: Crysis Warhead   Crysis Warhead EmptyPaz Kas. 01, 2009 4:25 pm

Savaş başlığı deyince aklınıza ne geliyor? Hem patlayıcı hem de yanıcı
özelliği olan bir nesne. Savaş başlığı demek, az ve öz bir biçimde
yıkım demektir. Bunu anlamak, geçen senenin en sağlam ve en çok sükse
yapan FPS oyunlarından birisi Crysis’in devamı olarak yapılan ve
ilkinden bağımsız olacak Crysis Warhead’i anlamak için önemli bir
husus. Hatırlatmakta fayda var, Crysis Warhead, doğrudan Crysis’in
bıraktığı yerden başlayan bir devam oyunu değil, hatta Crytek CEO’su
Cevat Yerli’nin söylediği üçlemeden birisi hiç değil. Warhead,
Crysis’in yardımcı karakterlerinden birisine odaklanan bir yan hikâye.
Bu karakterin adının Psycho oluşu, oyunda neler ile karşılaşacağımız
konusunda biraz ipucu vermiyor değil.


Crysis, tek kelime ile (tamamen milliyetçi duygulardan yoksun
bir biçimde) “güzel” bir oyundu. Çıkmadan aylarca önce ortalığı kasıp
kavurmaya başlamış, merakımızı çekmiş ve en sonunda çıkması ile dünya
çapında ün ve beğeni kazanmıştı. Tek sorun oyunu layığı ile oynamak
için bilgisayarınıza ufak bir servet dökmeniz gerekiyordu, bugün bile
çıkan son teknoloji ürünler zar zor kaldırabiliyor Crysis’i. Crytek bir
süreden beri güçlü CryEngine 2.0 üzerinde çalışmakta, yoğun bir biçimde
optimize etmekle uğraşıyor Yerli ve ekibi, bu sefer amaçları aynı
grafik derinliğine ve kalitesine sadık kalarak oyunun genel kare hızını
%10-20 arasında arttırıp hızlandırmak. Oyun çıktığında, grafik ve
performans ayarları yüksek (high) olarak ayarlanarak 700-900 dolarlık
sistemlerde sorunsuz çalışabilecek deniyor. Bu kısmı ne derecede
gerçekleşecek merak konusu.


Crysis Warhead 7396



Dönelim oyuna, 2007’de çıkan Crysis’in en çok ilgi toplayan
yönlerinden birisi, size bir bölümü geçmek için kendi yolunuzu yaratma
imkanı sunmasıydı. Etrafa ateş ve yıkım saçarak Battal Gazi usulü
ilerleyebilir (ki oyun daha çıkmadan bir düşmanı tutup öbürünün üzerine
fırlattığı görünce Nomad’in “aha Battal Gazi” demiştim) ya da daha
sinsi ve sessiz bir yöntemi tercih edip kenardan köşeden dolaşıp
düşmanları tek tek indirerek ilerleyebilir, en olmadı kimi kısımları
koştura koştura arkanıza bakamdan es geçerek ana görevleri tamamlayacak
şekilde ilerleyebilirsiniz. Bu şekilde oldukça fazla sayıda değişik
oynanışı kullanarak bitirebileceğiniz bir oyun demek Crysis, EA ve
Crytek yakında çıkacak olan bağımsız Warhead eklentisi ile bu formülü
aynen kullanmayı planlıyor. Oyundan ufak bir kuple göstermeyi lütfetti
Crytek, ilk izlenimlere şöyle bir göz atalım şimdi.



Bir çok açıdan Warhead, Crysis’den farklı bir oyun aslında.
Warhead’in nasıl bir oyun olduğunu merak ediyorsanız Crysis’i alın ve
aksiyon oranını arttırın. Bu oyun biraz daha erkeksi bir FPS olacak
gibi, devasa silahlı çatışmalar ve patlamalar bakımından oldukça
zengin. Hatta, ilk Crysis oyunu için buna nazaran daha akıl gerektiren
bir deneyimdi diyebilirim.Crysis, tam bir kedi fare oyunu idi tropik
bir ormanda geçen, Warhead ise o ormana havaya uçurmak ile ilgileniyor.
Warhead, selefi ile aynı zaman çizelgesini takip etmekte, bu sefer
Nomad olarak değil, Çavuş Michael Sykes, nam-ı diğer, Psycho olarak
oynuyoruz. Kendisi ilk oyundaki kahramanın kankası olan İngiliz aksanlı
iri yarı komando arkadaş, Crysis’in ortasında kendi başına bir yol
seçip ekipten ayrılarak hareket ediyor, ve oyunun sonunda tekrar
çıkıyordu, hatırlarsanız bir uçak gemisinin uçuş güvertesinde ele
geçirilmiş bir uzaylı savaş makinesi ile birlikte buluyorduk kendisini.
Psycho’nun başından neler geçti ve nasıl oldu da öylesi devasa bir
ganimete kondu? İşte bunlar Warhead’in hikayesini oluşturan şeyler.
Yapımcıların dediğine göre Psycho’nun yaptıkları, en az Crysis kadar
uzun bir oyun olacak. Warhead, asıl oyundan kesilerek özel olarak
yapılan tek seferlik bir oyun olduğu için de, uygun ve doğru bir sona
sahip olacak, en azından yapımcılar bunu iddia ediyor.



Crysis Warhead 7398



Crysis bir milyondan fazla satmış olabilir, ve bir çok ödülü
de kapmış olabilir, ancak Cevat Yerli bu konuda şunları söylemekte:
“Geliştirme ve iyileştirme yapılabilecek bir çok alan var daha ve
Warhead ilk oyunla ilgili gelen şikayetlerin bir kısmını gidermeye
yönelik olacak. Bazı oyuncuların, oyunun sonu ile ve bazı kısımların
doğrusallığı ile ilgili sıkıntıları oldu, bir kısmı da çevre ile daha
fazla etkileşimli olmasını istedi. Warhead ile bunları hesaba katarak
daha erişilebilir ve revaçta olacak bir şeyler yapmayı hedefliyoruz.”



Warhead’in Skyes hakkında olacak olması, daha iyi bir hikaye
anlatımı getirilmesine yardımcı oluyor. Crysis’de kahraman kimliği pek
öne çıkmayan, yüzü görünmeyen bir askerdi, ve oyundaki her şey birin
şahıs gözünden görülüyordu. Warhead için tasarımcılar daha standart
üçüncü şahıs ara görüntülerine doğru bir kayma düşünüyor ve bu ara
sahneler Skyes’ın göründüğü şekilde olacak. Skyes’ın oldukça renkli bir
karakter olduğunu da unutmamak lazım. Yontulmamış bir elmas olarak
betimliyor oyunun kıdemli tasarımcılarından Bernd Diemer kendisini. Bir
şeyleri havaya uçurmayı seven bir adam, Hatice ile fazla uğraşmayıp,
doğrudan netice ile ilgilenen ve bu işlemi de hızlı tutmayı seven bir
adam, düşünmeye, şüpheye ve konuşmaya fazla vakti yok deniyor onun
için. Oyunun adı da işte buradan çıkıyor, patlayıcı, agresif ve
doğrudan bir karakter olan Psycho, oyunda bunlar göz önünde tutularak
ilgi çekici yollar ile gösterilmek istenmiş.


Crysis Warhead 7400



Warhead’da daimi olarak patlamaya ve aksiyona çok fazla yer
ayrılmış, bunu destekleyecek üç yeni silah çeşidi var. Patlayıcılar ve
bir bomba atar var, bunlar önceden programlanıp temas üzerine
patlayacak şekilde veya uzaktan kumandalı bombalar şeklinde
ayarlanabiliyor. Yeni otomatik silahlar da var ayrıca, hafif makineli
tüfekler oldukça ilgi çekici şahsen, her zaman için iki SMG alıp aynı
anda ikisini birden ateşlemeyi sevmişimdir.


Oyun yapımcıları oyunun başlarından bir bölümü oynayarak
gösterdiklerinde (bölümün ismi Ambush) daha ilk dakikada yoğun ve
kıvamında bir aksiyon ile karşılaşıldığını görmemek elde değil. Asker
taşıyan araçlar dört bir yandan gelip alana donanma askerlerini
bırakıyor, jetler sağı solu bombalayarak üzerinizden sağır eden bir
sesle geçiyor, telsiz anonslarla dolup taşıyor. Crysis’in ilk bölümü
olan Assault gibi düşünün, ama oradaki enerji ve hareket aynı yüksek
derecede baştan sona korunmakta. Gürültülü ve telaşlı, ancak yapımcılar
Call of Duty tarzında lineer bir oyun yapma çabası içinde değiller
bunlarla. Warhead, serinin nanosuit felsefesini devam ettirmekte, ileri
teknoloji ürünü zırh ile güçlerinizi, taktiklerinizi ve
stratejilerinizi savaşın ortasında değiştirme olanağı aynen devam
ediyor. Savaş alanları bu sefer de geniş ve açık, bu da savaşırken
önünüze bir çok farklı opsiyonu tercih etme şansı sunuyor. Oyunun
temelinde bu sefer de hız, güç ve gizliliği ortak kullanmak yatıyor bir
yere kadar.


Crysis Warhead 7402



Warhead, Crysis ile eşzamanlı olarak geçtiğinden ilk oyunda
olan çoğu şeyi tekrar görecek olmak sizi şaşırtmayacaktır diye
düşünüyorum, mesela tanklar ve helikopterler. Yine de, Warhead birkaç
yeni araç içeriyor. Yeni bir zırhlı personel taşıyıcısı var mesela, bir
de farklı tipte silahlar ile donanmış çeşitli türleri olan bir ileri
keşif aracı var. Dahası da olacağı yönünde bilgiler aldık hem araç hem
de silah yönünden ancak gösterilen ufak bölümde görebildiklerim
bunlardı.



Yerli ve Crytek firması için Warhead, Crysis’in yeniden
piyasaya sürülmesi önemini taşıyor. Crytek programcıları son bir yılı
oyun motorunu optimize etmek ve ayarlamakla harcamış, hem performansı
hem de görselliği iyileştirmek için. Warhead, yenilik olarak bir
partikül sistemi taşıyacak, ve bir de görsel kaliteyi neredeyse
performansı hiç etkilemeden yükseltecek olan bir küresel çevre
ışıklandırma sistemi olacak. Detay bakımından da gelişmeler var,
insanların cildi üzerindeki sivilcelerden tahta plaka üzerindeki
çizgilere kadar hem de. Cevat Yerli tüm bunların DirectX 9 ile
yapıldığını söylemekte, Vista’ya geçmeyen ve geçmek istemeyenler için
sevindirici bir haber. Crysis çıktığından beri neredeyse bir yıl olacak
ve bu süre zarfında PC sistemlerinde birçok teknolojik gelişme yaşandı.
Vista için Service Pack 1 çıktı ve grafik kartı üreticileri sürücü
desteğini geliştirdi. Yeni nesil grafik kartlarından bahsetmiyorum
bile. Bu tip şeyler Crysis gibi bir oyun için çok önemli. Bir de son
bir yıl içerisinde bir çok oyuncu bilgisayarlarını yeniledi, veya
sistem iyileştirmesi yaptı, bu da önemli bir nokta. Crytek ekibi,
Crysis, veya Warhead’in sadece pahalı sistemlerde çalışacak bir oyun
olduğu imajını yıkmak istiyorlar, hatta bunu kanıtlamak için parçaları
tamamen internet üzerinden alınan ve toplamda 652 dolara mal olan bir
sistemde yükleyip oynadılar. Performans, grafik seviyesinin yüksekte
olmasına rağmen şaşırtıcı bir biçimde akıcı ve temizdi.


Crytek Budapeşte stüdyosu çalışanları, Crysis Warhead’in yapay
zeka konusunda daha gelişmiş olacağını, ve daha karmaşık taktik ve
önceden kurgulanmış olaylar açısından zengin olacağını vaat ediyorlar.
Crytek, Crysis’den bir çok ders almışa benziyor, bunlardan en önemlisi
de ne kadar güzel bir oyun yaparsanız yapın, bir yerlerde birileri
gidip korsanını alacak ve dağıtacaktır. Cevat Yerli korsan konusunda
oldukça hassas, ve Warhead için daha sıkı koruma önlemleri almayı, bir
takım fedakarlıklar yapmak pahasına kabul etmişe benziyor. Crytek daha
önceden PC’ye özel oyunlar yapmaktan vazgeçtiğini duyurmuştu, Crysis
Warhead, firmanın PC’ye özel çıkartacağı son oyun olarak biliniyor
ancak asıl kararı Warhead çıktıktan sonra verecekler, bu hususta da
Warhead, son şans olarak ortaya çıkacak bir deneme oyunu. Bir de oyun
hakkında haberler sızdırıp insanları heyecanlandırmanın ters
tepebileceğini görmüş olacaklar ki fazla heyecan uyandırmadan ve
bekletmeden, öncesinde de çok heveslendirmeden çıkartacaklar Warhead’i.
Crysis Warhead, sonbaharda piyasaya çıkacak. Hep birlikte bu “Crysis
Reloaded” sürümü bu sefer nasıl sonuçlanacak göreceğiz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.refleksforum.com
FaTaL
Yönetici
Yönetici
FaTaL


Ruh Hali : Crysis Warhead Manyak10
Başak Mesaj Sayısı : 626
Rep Puanı : 11970
Teşekkür Aldı : 18
Kayıt tarihi : 24/10/09
Nerden Nerden : Kocaeli
İş/Hobiler İş/Hobiler : 3D / Maya / After Efect
Lakap Lakap : Fatal

Crysis Warhead Empty
MesajKonu: Geri: Crysis Warhead   Crysis Warhead EmptyPaz Kas. 01, 2009 4:27 pm

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.refleksforum.com
FaTaL
Yönetici
Yönetici
FaTaL


Ruh Hali : Crysis Warhead Manyak10
Başak Mesaj Sayısı : 626
Rep Puanı : 11970
Teşekkür Aldı : 18
Kayıt tarihi : 24/10/09
Nerden Nerden : Kocaeli
İş/Hobiler İş/Hobiler : 3D / Maya / After Efect
Lakap Lakap : Fatal

Crysis Warhead Empty
MesajKonu: Geri: Crysis Warhead   Crysis Warhead EmptyPaz Kas. 01, 2009 4:27 pm

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.refleksforum.com
 
Crysis Warhead
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» [RS.com] [ST.to] Crysis: Warhead (2008)
» Crysis Warhead | 2008 | Full | 5.3 GB | TR Yama + Fix + Crack | Tek Link | Son Hız !
» Crysis Warhead full download tek link free indir
» Crysis Wars
» Crysis WARS TÜRKÇE [PC-DVD]

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir :: Oyun Bölümü :: Oyun İncelemeleri-
Buraya geçin: