|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir


 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Işıklandırma ile ilgili Temel Bilgiler

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
serezo
Yönetici
Yönetici
serezo


Ruh Hali : Işıklandırma ile ilgili Temel Bilgiler Defaul10
Mesaj Sayısı : 952
Rep Puanı : 13131
Teşekkür Aldı : 0
Kayıt tarihi : 29/10/09
Nerden Nerden : Kocaeli/Gebze
İş/Hobiler İş/Hobiler : MEsaj atmak :D
Lakap Lakap : Sezo

Işıklandırma ile ilgili Temel Bilgiler Empty
MesajKonu: Işıklandırma ile ilgili Temel Bilgiler   Işıklandırma ile ilgili Temel Bilgiler EmptyC.tesi Kas. 14, 2009 5:45 pm

Gerçek dünyayı bilgisayar ortamında taklit etmeye
çalışmak oldukça zor ve zahmetli bir iştir. Bu yüzdendir ki,
ışıklandırma için kesin ve net kurallar yoktur. Her şey sahnede
verilmek istenen duygu ile orantılı olarak gelişir ve uygulanır.
Şimdiki bir çok bilgisayar programının size sunduğu yetenekler tek
başına işe yaramayabilirler. Sizin bu programları tam anlamıyla kontrol
edebilmeniz için gerekli tüm bilgilere sahip olmanız, yada bu bilgilere
nasıl ulaşacağınızı ve nasıl doğru yönde araştırma yapacağınızı
bilmeniz gerekmektedir. Özellikle fotoğrafçılık ile ilgili
bulabildiğiniz tüm bilgileri okumanızı ve bunları sahnelerinizde
kullanmanızı öneririm. Render almak temelde, fotoğraf çekmek kadar zor
ve bir o kadar da kolay bir iştir.

İyi ışıklandırma nedir ?
Bu
cevaplanması oldukça zor bir sorudur. İyi ışıklandırma, sahnedeki
ortamın anlatmak istediğinin herkes tarafından aynı şekilde
algılanabilmesidir denebilir basitçe. Bazı sahneler vardır ki,
içerisindeki bütün detayların açıkça görülmesi gerekmektedir. Bu yüzden
de olabildiğince parlak ve aydınlık olmalıdır. Yada tam tersine bazı
detaylar, o rendere bakan kişi üzerinde belirsizlik etkisi bırakması
gerektiği için karanlık veya bulanık bırakılmalıdır. İyi ışıklandırma
her zaman gerçek dünyadaki ışığın tamamen taklit edilebilmesi anlamına
gelmez. Yaratılmış sahne içerisindeki detayların hangilerinin önemli
olduğunu yada hangi duyguyu yansıtacağı tamamen yaratıcıya aittir. Ve
bu işin kesinlikle ezbere yapılmaması gerekmektedir.

Ligtwave
yada başka diğer programlarla yapılan render işlemlerinde, gerçekçi
sonuçlar elde etmek sadece doğru ışığın kullanılması ile mümkün
olmayabilir. Sahnede bulunan objelerin yüzey özelliklerininde doğru
ayarlanmış olması gerekmektedir. Gerçek dünyadaki hiçbir obje ışığı
aynı şiddette etrafa yaymazlar. Eğer sahnenizdeki tüm objeler %100
Diffuse değerine sahipse elde edeceğiniz görüntü gerçeye çok yakın
olmayacaktır. Ayrıca reflection yada specular değerleri, normalde sahip
olmadığı düşünülen yüzeylerde bile bulunabilmektedir.

Bu yüzden size vereceğim ilk öneri;
Sahnenizdeki
tüm objeleri, yüzeyleri default olarak ayarlanmış şekilde bir araya
getirmeniz ve sadece ışık şiddeti, ışık rengi gölge yoğunluğu, gölge
yumuşaklığı vede contrast ilişkisini ayarlayarak başlamanızdır. Bunu
başardıktan sonra artık objelerin yüzey özellikleri ile teker teker
uğraşıp, sadece objenin renderini alarak devam etmelisiniz. Tabi Fprime
kullanarak bu süreçteki test renderları daha kolaylıkla alınacaktır.

2. Önerim ise iç mekan aydınlatması ile ilgili,
Genelde,
güneş ışığı olarak distant light yerine area light kullanılmasını
öneririm. Bu içeri giren ışığın düşürdüğü gölgelerdeki yumuşaklık için
idealdir. Ancak daha öncede belirttiğim gibi bu tamamıyla sizin
yaratmak istediğiniz havaya bağlıdır. Bir diğer önemli nokta ise, iç
mekan aydınlatmasında, pencerelerin arkasına area light
yerleştirilmesidir. Bunu yaparkende bu ışıkların, objelerdeki specular
özelliğine etki etmemesini sağlamaktır. Çünkü parlaklığı güneşin
vermesi daha mantıklı bir sonuç verecektir. Sahnede kullanılacak
ışıklardan sadece güneşi temsil edecek olanın tüm özellikleri açık
olması, size daha doğru sonuçlar almanızda yardımcı olacaktır.

Işıklar
ile ilgili bir diğer önemli nokta ise Intensity Falloff seçeneğidir. Bu
değerlerde linear, square distance ve inverse square distance olarak 3
tanedir.Basitçe anlatıcak olursam, bunlar ışığın yayılma değerlerini
belirlemektedir. Linear seçilip bir mesafe değeri verilirse bu, ışığın
merkezinden başlayan ışınların, verilmiş olan mesafeye kadar etki
etmesini sağlar. Ve bu seçenekte ışınlar doğrusal olarak mesafe
katederler. Inverse distance seçeneklerinde ise ışık doğrusal olarak
ilerlemez. Bunlardan Inverse square distance kullanıldığında ışık
kaynağına yakın objeler, ışığın şiddetine göre parlak olacaktır. Geride
kalan objeler ise daha az parlak olur.

Şimdilik aklıma
gelenler bunlar, atladığım veya şu anda hatırlayamadığım noktalar
olabilir. Eğer bu konu ile sorularınız veya anlattıklarım la ilgili
başka eklemek veya değiştirmek istedikleriniz varsa buyrun, burda çok
güzel bir ışıklandırma tartışması yaratabiliriz...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Işıklandırma ile ilgili Temel Bilgiler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Temel
» Kan ile ilgili Herşey
» TEMEL BENZERLİK TEOREMİ
» Anlamla İlgili Anlatım Bozuklukları...
» Anlatım Bozuklukları İle İlgili Uygulamalar

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
|Refleks|-Oyun,Tasarım,Film,Program,Tek link,İndir :: Bilgisayar Dersleri :: Lightwave-
Buraya geçin: